سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه غذاها و خوراکی هایی برای پروستات مضر یا مفید هستند؟ (تحقیقات

10 تا بدترین غذاها برای پروستات ممکن است شما را متعجب کند. بسیاری از آن ها در حال حاضر در کابینت هایتان وجود دارند حتی ممکن است امروز آن ها را خورده باشید. در مورد آنچه می خوانید شوکه و نگران نشوید. 10 تا از بدترین غذاها که در رژیم غذایی توصیه شده ما نیستند را معرفی و جایگزین سالم تر آن ها را نیز معرفی می کنیم.

بخش اول: خوراکی های بسیار مضر

1- نمک سفره

مشکل این است که نمک سفره و نمک در غذاهای فرآوری شده دقیقا مثل نمک طبیعی بدن نیستند. در حقیقت نمک که 98 درصد کلرید سدیم است، برای پروستات بسیار مضر است. از غذاهای فرآوری شده که میزان سدیم زیاد و پتاسیم کم دارند بپرهیزید زیرا می‌تواند روی نسبت‌های بدن تاثیر بگذارند. همچنین، اگر بیش از 51 سال دارید، ممکن است سیاه زخم، فشار خون بالا، بیماری پروستات، کلیه و یا دیابت داشته باشید، بنابراین باید مصرف نمک خود را به کم‌تر از یک چهارم قاشق چایخوری در روز محدود کنید.

در عوض می توانید از نمک خالص و تصفیه نشده مثل نمک دریایی هیمالیان همراه با رژیم غذایی طبیعی استفاده کنید. نمک طبیعی تصفیه نشده حدود 84 درصد کلرید سدیم دارد و دارای مواد معدنی دیگر است که به ورود و خروج مواد از سلول ها کمک می کند. بعلاوه به حفظ فشار خون کمک کرده و به مغز کمک می کند تا با عضلات برای حرکت بهتر ارتباط برقرار کند. همچنین تحقیقات ثابت کرده اند که هیچ ضرری برای پروستات ندارد.

2- روغن نباتی

روغن نباتی پر از چربی‌های ناسالم به نام چربی‌های ترانس است. روغن قنادی و روغن نباتی بوسیله فرآیند گرفتن روغن‌های گیاهی سالم و هیدروژناسیون و تبدیل آن‌ها به چربی جامد ساخته می‌شوند. این چربی‌ها می‌توانند منجر به تشدید پروستات، بیماری‌های قلبی، سرطان، عدم تعادل هورمونی و مشکلات استخوان شوند. بعلاوه پر از مواد افزودنی است.

به جای آن… کره محلی یا روغن حیوانی یا روغن زیتون را انتخاب کنید! بله کره محلی از شیر گاوهای علف خورده که دارای اسید لینولوئیک (CLA) است، بدست می آید که می‌تواند در مبارزه با سرطان پروستات و دیابت کمک کند. کره شامل چربی اشباع‌شده است و کالری بالایی دارد، بنابراین زیاده‌روی نکنید، اما کره یک انتخاب سالم‌تر از روغن نباتی است.

...

برای مطالعه ادامه متن بر روی لینک اصلی زیر کلیک کنید:

چه غذاها و خوراکی هایی برای پروستات مضر یا مفید هستند؟